Ibarra en Mindo - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Marleen Kalmthout - WaarBenJij.nu Ibarra en Mindo - Reisverslag uit Ibarra, Ecuador van Marleen Kalmthout - WaarBenJij.nu

Ibarra en Mindo

Door: Marleentje

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 Oktober 2012 | Ecuador, Ibarra

Oh wat is dat reizen te gek! En vooral alleen reizen! Nadat de hele groep van Otavalo terug was gegaan naar Quito, ben ik in m´n eentje naar Ibarra getrokken. Nou snappen jullie dat ik me in m´n eentje vrij snel verveel, dus moesten de sociale skills uit de kast getrokken worden. Geweldig! Zo zit je de hele ochtend in natuurlijke warmtebaden in Chichimbiru met een Ecuadoriaan te lullen, om vervolgens een lift te krijgen van een Gringo (blanke) om de hele rit naar Ibarra reisverhalen uit te wisselen. ´s Avonds met twee Amerikanen onder het genot van een biertje over politiek babbelen, in Mindo in dezelfde dorm slapen als Sam en Hannah, die je toevallig al in Otavalo had ontmoet, de groep uitbreiden met Matthew uit Australië, heerlijk heerlijk heerlijk! Iedereen is zo lekker sociaal, dat je eigenlijk moeite moet doen om in je eentje te zijn. Ook lekker om verschillende leuke plekken te zien, ik heb het idee dat er in Ecuador zo ontzettend veel te doen en te beleven is, dat ik me hier voorlopig nog wel vermaak.

Ibarra ligt in het noorden van Ecuador en is de hoofdstad van de Imbabura provincie. Ik zat daar in een hostelletje met een heerlijk binnenplaatsje met een houten bar en overal plantenl. Maar het allerleukste aan het hostel was de eigenaar. Het was een mannetje van een jaar of 70 en vergeleken met hem was ik maar een stil meisje. Hij kon echt non-stop lullen, fantastisch! Alleen maar tips geven over waar je naar toe moest gaan en wat je moest eten, mooie verhalen vertellen over wat hij zelf ging doen of had gedaan en honderduit vragen over Nederland. Het was elke keer moeilijk om naar buiten te komen, hij hield je zo een half uur aan de praat.

Ibarra zelf is een leuk stadje met ontzettend veel parken, een mooi meer, een leuke markt en helado de paila (sorbet ijs, jummie!). Ongeveer anderhalf uur bij Ibarra vandaan ligt Chichimbiru, waar een spa van natuurlijke warmtebronnen is. Aangezien m´n voetje ondertussen gipsloos was, kon ik eindelijk weer lekker volle bak badderen, en dat heb ik dus ook uitgebreid gedaan! Verder kan je vanuit Ibarra ook heel makkelijk naar San Antonio. Hier wonen ongeveer 14.000 mensen, waarvan 3.500 aan houtsnijden of beeldhouwen doen. Deze stad staat dus ook bekend om alle prachtige houten beelden en kunstwerken die je daar kunt kopen, erg leuk om te zien!

Vanuit Ibarra ben ik doorgegaan naar Mindo, een cloud forest in de Pinchincha provincie. Er is daar ontzettend veel te doen; tubing, tokkelen, canyoning. Aangezien m´n voetje nog niet helemaal 100% is moest ik al deze activiteiten helaas overslaan, maar je kunt er ook fantastisch wandelen, en dat kan ik weer als de beste! Dus toen Sam, Matthew en Hannah lekker aan de activiteiten gingen, heb ik m´n wandelschoenen aangetrokken en ben het regenwoud gaan ontdekken. Geweldige natuur, prachtige watervallen, en ontzettend veel vogels! Papa had het fantastisch gevonden. Ook in het hostel waar we sliepen kwamen de vogels af en aan, en er was elke avond een live kikker concert te horen. Totaal anders dus dan alle stadjes die ik tot nu toe bezocht heb.

Gisteren weer terug gegaan naar Quito, waar we uiteraard de voetbalwedstrijd Ecuador-Chili moesten zien. Voetbal is hier zo mogelijk nog populairder dan in Nederland, zelfs voor de kwalificatie wedstrijden zit de hele stad in outift in het café de wedstrijd te kijken, heerlijk sfeertje! Maar vanavond vertrek ik weer, ik ga op berenjacht! Naja, niet echt, maar vanaf morgen zit ik een paar dagen in de jungle, dus ben benieuwd wat voor moois ik dan weer tegenkom.




  • 14 Oktober 2012 - 08:58

    Kees:

    Marleen als stil meisje , dat wil ik meemaken

  • 15 Oktober 2012 - 13:19

    Poephoofd:

    diarreetje! hoe staat t met je voetje? maak je al deze geweldige avonturen mee per muilezel of loop je alweer lekker te banjeren zonder roze gips ;)
    en die jungletocht....maak je apen en berenfotos's??? En als je Tarzan nog ziet slingeren...PAK 'M!
    Veel plezier! Xx

  • 17 Oktober 2012 - 17:20

    Ria:

    hé ik ga je volgen hoor Marleen,want je kunt het mooi vertellen. Veel plezier en gr Ria

  • 24 Oktober 2012 - 16:41

    Angèle:

    Hoi Marleen,

    Nog heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je die een beetje leuk gevierd. Jou kennende zal dat wel zijn geweest met een heleboel mensen. De reis is weer geweldig als ik de verslagen zo lees. Geniet er lekker van en tot het volgende verslag.

    Groetjes

    Angèle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Het komende half jaar zal ik de ruige natuur en de prachtige cultuur van Zuid-Amerika gaan ontdekken, via deze site zal ik proberen jullie allemaal op de hoogte te houden!

Actief sinds 01 Okt. 2014
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 13646

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 September 2012 - 16 Februari 2013

Zuid-Amerika

Landen bezocht: